Od oktobra 2022. Softline posluje pod brendom Noventiq.
Rad određenim danima u kancelariji, a određenim od kuće postaće novi normalni način rada za mnoge kompanije nakon pandemije. Anketa koju je sprovela kompanija Gartner (“Sada organizacije moraju da upravljaju složenijom, hibridnom radnom snagom") među liderima 127 kompanija tokom 2020. pokazala je da 82% njih planira da omogući zaposlenima da delimično rade na daljinu. Novi izveštaj kompanije PwC (“Vreme je da se ponovo osmisli gde će se i kako obavljati posao”) je pokazao da 55% radnika više voli da radi na daljinu tri dana nedeljno, dok je 68% rukovodilaca u SAD izjavilo da bi zaposleni trebalo da budu u kancelariji bar tri dana nedeljno. Kao posledica hibridnog rada, organizacije će koristiti manje kancelarijskog prostora, što će dovesti do manjeg broja radnih stanica i stvoriti potrebu za deljenjem stolova. Aplikacija za rezervisanje stolova olakšava deljenje stolova za kompaniju i za zaposlene.
Microsoft Power Platform i Power Apps
Microsoft Power Platform predstavlja skup od (trenutno) četiri Microsoft rešenja, Power BI, Power Apps, Power Automate i Power Virtual Agents. Microsoft Power Platform omogućava da digitalne informacije budu dostupne netehničkim krajnjim korisnicima pružanjem tehnologija koje zaposlenima omogućavaju da sami postignu više pomoću podataka, bez poznavanja programiranja.
Power Apps rešava poslovne probleme pomoću intuitivnih vizuelnih alatki koje ne zahtevaju programiranje, rade brže sa platformom koja omogućava integraciju i distribuciju podataka, a takođe i proširuju platformu elementima za profesionalne programere. Omogućava kreiranje širokog opsega scenarija za aplikacije koje donose digitalnu transformaciju u ručne i zastarele procese. Pored toga, za organizacije koje već koriste Microsoft Cloud rešenja, nema potrebe za dodatnom procenom usklađenosti i privatnosti kada se koristi Power Apps, pošto su podržani svi obavezujući uslovi koje Microsoft nudi za sve usluge.
Power Apps je idealno rešenje za velike kompanije, ali i za mala preduzeća, zato što je lako, brzo i isplativo moguće praviti jedinstvena rešenja u okviru Microsoft ekosistema organizacije. Kao primer, naš Softline tim je pomoću Power Apps razvio aplikaciju za rezervisanje stolova i parking mesta i implementirao je u roku od jednog meseca.
Razvoj aplikacije za rezervisanje stolova u Microsoft Power Apps
Jedan od klijenata kompanije Softline odlučio je da pređe na hibridni rad, uz kapacitet zauzetosti stolova 30–50%. Kompanija je prvo ručno obavljala proces rezervisanja, odobravanja i izmene za stolove, ali je u roku od nekoliko nedelja shvatila da je potrebno lakše i brže automatizovano rešenje. Budući da je kompanija već koristila Microsoft Teams, uprava je potražila rešenje koje je kompatibilno sa Microsoft Teams. Naši programeri su predložili da se koristi platforma Microsoft Power Apps i njene prednosti „malo programiranja – bez programiranja“ za razvoj željene aplikacije, koja će biti integrisana u Microsoft Teams i u pozadini će koristiti SharePoint Online za čuvanje podataka.
Kompanija je imala jasan koncept aplikacije za rezervisanje stolova, što nam je olakšalo posao. Najvažniji zahtevi su bili sledeći:
- Potrebno je da aplikacija prikazuje lokacije, zgrade i kancelarije.
- Stolovi se prikazuju kao dostupni, rezervisani i izabrani, a rezervisane stolove nije moguće izabrati.
- E-mail poruka o rezervaciji stola, podsetnik za rezervaciju dan pre, uz e-mail poruku o utiscima dan posle.
- Ako je na lokaciji dostupan parking, treba da bude dostupno i rezervisanje parking mesta.
- Aplikacija je dostupna samo kroz Microsoft Teams uz Teams nalog, što znači da korisnici mogu da rezervišu sto samo za sebe.
- Dostupan je pogled koji prikazuje prethodne rezervacije korisnika, kao i buduće rezervacije za 30 dana.
- Link za testiranje i razvoj je dostupan za buduće promene i testiranja.
- Aplikacija ima različite nivoe autorizacije, kao što su zaposleni, administrator i upit.
Naša aplikacija za rezervisanje stolova omogućava svima da brzo pronađu i rezervišu radni prostor u pokretu. Pored liste rezervacija stolova razvili smo opciju „zaposleni za određeni dan“ koja pruža pregled na to koji zaposleni će biti u određenoj zgradi i kancelariji određenog dana. Opcija administratorske podrške zaposlenima pruža mogućnost da traže pomoć od IT tima. Administrator (koji ne mora da bude IT administrator) može da menja zgrade i stolove u pozadini. Aplikacija je toliko jednostavna da može lako da se koristi bez IT znanja.
Na listi rezervacija korisnici mogu da vide prethodne rezervacije, kao i buduće rezervacije koje mogu da se menjaju i brišu. Proces rezervisanja stola započinje izborom lokacije, zgrade i kancelarije. E-mail adresa se popunjava automatski pomoću Teams naloga korisnika. Korisnik može da rezerviše sto tek od narednog dana. Ako zgrada ima parking, u aplikaciju je ugrađeno automatsko pitanje u vezi sa tim da li je korisniku potrebno i parking mesto. Aplikacija prikazuje sve stolove, a slobodne, rezervisane i odabrane označava različitim bojama. Nakon što rezerviše sto, korisnik vidi rezervaciju na listi rezervacija, gde može da menja i briše buduće rezervacije. Korisnik brzo automatski dobija e-mail poruku i chat obaveštenje o rezervaciji na platformi Microsoft Teams, kao i e-mail poruku sa podsetnikom dan pre. Aplikacija pruža link preko kojeg korisnici mogu da pristupe korisničkom priručniku, dok panel sa informacijama sadrži savete i pomoć za korisnike.
Jedna od neverovatnih prednosti platforme Power Apps je u tome što lako može da se prilagodi potrebama kompanije. Može da bude u pitanju rezervacija stola, HR uvođenje u posao, snimanje sastanka, odobrenje odsustva zaposlenog, deljeni resurs itd. Softline može da vam ponudi brzo i isplativo rešenje uz Microsoft Power Apps. Obratite nam se, saopštite nam zahteve, a mi ćemo pronaći i razviti najbolje rešenje za vas.